TOYTWISTER OÜ
Rüütli 36
80011 PÄRNU
ESTONIA
Y-tunnus: 14362406
Y-tunnus Suomi: 3291842-2
Toimitus- ja tilausehdot
TILAAJA
Tilaajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta. Alle 18-vuotiaat saavat tilata ainoastaan huoltajansa suostumuksella.
Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen laskutukseen, toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitus- ja tilausehtoihin. Asiakas vastaa tilauksen yhteydessä antamiensa tietojen oikeellisuudesta.
- MAKSUTAVAT
1.1 LASKULLA MAKSAMINEN
Maksu laskun saatuaan omasta kotipankista . Saamastasi laskusta näet:
- tilaamasi tuotteet
- eräpäivän
- viitenumeron
- pankkitilinumeromme
- laskun loppusumman
Laskulla maksettaessa kuluttaja maksaa myyjän antaman tai lähettämän laskun tilisiirtona myyjän tilille tiettyyn eräpäivään mennessä ja tilaus toimitetaan kun suoritus laskusta näkyy tilillämme. Muista käyttää viitenumeroa tai vaihtoehtoisesti laskun numeroa viestit kenttään, maksaessasi laskua. Maksun saajana on Toytwister OÜ.
HUOM. TARKASTAKAA SÄHKÖPOSTINNE ROSKAPOSTI, JOS LASKUA EI TULE 3 ARKIPÄIVÄN KULUESSA TILAUKSESTA. USEIN ON KÄYNYT NIIN, ETTÄ LASKU ON MENNYT SUORAAN ASIAKKAAN ROSKAPOSTIIN.
Jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita, ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä teille heti tilaamisen jälkeen.
Toytwister OÜ pidättää oikeuden tilauksen peruuttamiseen, mikäli asiakkaan maksusuoritus ei näy tilillämme 3 arkipäivän kuluessa laskun eräpäivästä ja tilaus poistetaan.
- 2 PAYTRAIL
Paytrail on suomalainen maksulaitos. Maksupalvelu on käytössä yli 10 000 verkkokaupassa ja verkkopalvelussa.
- Pankkimaksut: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, Handelsbanken, Ålandsbanken ja S-Pankki
- Lasku- ja osamaksupalvelut: Walley, OP Lasku ja Jousto
- Korttimaksaminen: Visa, Mastercard ja American Express
- Mobiilimaksaminen: MobilePay, Pivo, Siirto ja Apple Pay
Käytössä olevissa maksutavoissa saattaa olla verkkokauppakohtaisia eroja. Pankin tiliotteella ja luottokorttilaskulla maksun saajana näkyy palvelumme kautta maksettujen maksujen kohdalla Paytrail Oyj.
Paytrail Oyj:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa, mikä edellyttää meiltä poikkeuksellisen vahvoja panostuksia turvallisuuteen. Työskentelemme yhteistyössä pankkien ja muiden rahoitusalan toimijoiden kanssa rakentaen entistä turvallisempia ja toimivampia käytänteitä verkossa asioimiselle.
Tästä vie linkki Paytrailin "Usein kysytyt kysymykset" sivulle:
Kuluttajat https://support.paytrail.com/hc/fi/categories/4412471040785-Kuluttajat
1.3 PAYPAL
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cieon.
PayPal sivuilta:
Suojaamme ostajiamme ja myyjiämme
Tiedämme, että kaikki ei aina suju suunnitellusti. Siksi tarjoamme Ostajien turvan ja Myyjien turvan. Pystyt maksamaan ja vastaanottamaan maksuja rauhallisin mielin, kun tiedät maksutapahtumiesi olevan paremmassa turvassa. Kun maksat PayPalilla, taloudellisia tietojasi ei koskaan jaeta myyjälle ja voit maksaa pelkällä sähköpostiosoitteella ja salasanalla. Jos unohdat salasanasi, voit palauttaa sen itse tai ottaa meihin yhteyttä lisäohjeita varten.
- TOYTWISTER OÜ TOIMITUSTAVAT - JA KULUT
2.1 Yleistä toimitustavoista ja kuluista
Pakkaamiseen käytämme pääsääntöisesti kierrätettyä pakkausmateriaalia.
Toimituskulut sisältävät lähetys- sekä pakkauskulut.
Lähetämme tilauksia arkipäivänä (ma - pe). Tilauksen käsittelyaika on normaalisti 1- 5 arkipäivää tilauksen vastaanottamisesta, jonka jälkeen tilaus jätetään kuljetettavaksi.
Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita, ilmoitamme mahdollisista viivästyksistä teille heti tilaamisen jälkeen. Poikkeavista toimitusajoista tiedotamme verkkokaupan sivulla tai suoraan asiakkaalle joko sähköpostitse tai puhelimitse. Tilausten toimitusaika on 3-10 arkipäivää, tilaustuotteiden kohdalla ilmoitetaan poikkeavat toimitusajat (n.7 – 15 arkipäivää) suoraan asiakkaalle joko sähköpostitse tai puhelimitse.
Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.
Tilaamasi tuotteet toimitetaan tilausosoitteen mukaiseen lähimpään postitoimipaikkaan, tai muuhun asiakkaan valitsemaan toimitusosoitteeseen.
Lähetykset ovat koko kuljetuksen ajan Postin seurantakoodin alaisia. Ilmoitamme seurantakoodin sähköpostilla myös tilauksen vastaanottajalle, jonka ansiosta tilauksen sijainnin voi tarkastaa milloin tahansa. Sijainnin voit tarkastaa verkkokauppamme tilausseurannasta, Postin lähetysten seurannasta tai Postin mobiilisovelluksella.
Kotiinkuljetettaviin lähetyksiin pyydämme liittämään vastaanottajan puhelinnumeron, sillä KULJETUSYRITYS soittaa vastaanottajalle ja sopii toimitusajankohdasta.
Tilauksesi toimituskulut näet toimitus- ja maksutavanvalintasivulla.
Toimitamme tilauksia Suomen lisäksi myös kaikkiin EU-maihin.
We deliver orders in Finland and also in all EU countries.
Delivery charges to other EU countries, cheked out for each order separately.
Toimitushinnat on ilmoitettu toimitettuna Suomeen.
2.1.1 Postipaketti 7,90 eur (yli 120 euron tilaukset toimituskuluitta)
Postipaketti toimitetaan Postin noutopisteeseen. Asiakkaalle lähetetään tekstiviesti ja/ tai sähköposti paketin saapumisesta. Henkilöllisyystodistus mukaasi, kun noudat lähetystä. Tarvittaessa voit myös valtuuttaa toisen henkilön noutamaan lähetyksen puolestasi, jolloin hänellä on oltava allekirjoittamasi valtakirja. Voit tehdä noutajalle vapaamuotoisen valtakirjan tai tulostaa Postin valmiin valtakirjan täältä: Postin valtakirja.
- Jaetaan myös lauantaisin pääkaupunkiseudulla, Turussa, Tampereella, Lahdessa, Seinäjoella, Porissa, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa.
- Vähimmäismitta 15 x 15 x 1 cm, 100g.
- Sivujen enimmäismitat 100 x 60 x 60 cm, Pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä 300 cm, Paino 25 kg
- Enimmäiskoko Suuri-lisäpalvelulla: Pisin sivu 200 cm, Pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä 300 cm, Paino 25 kg
HUOM! Postin noutopisteisiin ja postilokeroihin toimitettujen lähetysten säilytysaika on 7 vuorokautta.
2.1.2 KIRJELÄHETYS Suomeen 4,50 eur
Mitat 3 x 25 x 35 cm (Paksuus max 3 cm, mahtuu postiluukusta), max paino 50 g
Toimitus vastaanottajan postilaatikkoon pääsääntöisesti 4 työpäivässä.
2.1.3 KIRJELÄHETYS Plus merkillä 6,00 eur
Plus merkillä varustetut kirjeen – mitat 3 x 25 x 35 cm paino max 250 g
Postimerkillä ja Plus-merkillä varustettu kirje jaetaan vastaanottajille nopeutetusti, pääsääntöisesti toisena työpäivänä postittamisesta. Lisäksi näet kun kirjeesi on jaettu. Palvelu toimii vain Manner-Suomessa (pois lukien Ahvenanmaa)
2.1.4 POSTI Kotiinkuljetus ovelle 25,00 eur
Posti sopii asiakkaan kanssa toimitusajankohdan ja tuo tilauksen asiakkaan haluamaan osoitteeseen.
- Vähimmäismitta 15 x 15 x 1 cm, 100g
- Enimmäismitta 100 x 60 x 60 cm, 25 kg
- Enimmäiskoko Suuri-lisäpalvelulla: Pisin sivu 200 cm, Pisin sivu ja ympärysmitta yhteensä 300 cm, Paino 25 kg
Tilauksen saapumis- tai noutoilmoituksen lähettäminen tekstiviestinä ja tilauksen kotiinkuljetuksesta sopiminen edellyttävät puhelinnumeron antamista tilauksen yhteydessä.
2.1.5 POSTI Suuri paketti – noin 90,00 eur
Suurimmat paketit lähetettään rahtipalvelun kautta .
2.1.6 Toimitus eri osoitteeseen
Halutessasi voit toimittaa tilauksesi eri osoitteeseen, kuten suoraan lahjan saajalle tai yrityksen/julkisyhteisön toiseen yksikköön. Syötä kassalla ensin omat yhteystietosi (maksajan tiedot) tai yrityksellä laskutusosoite. Tämän jälkeen valitse kohta "Toimitus eri osoitteeseen" ja lisää tilauksen vastaanottajan postiosoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Huomioithan, että valitessasi toimituksen eri osoitteeseen, Postin noutoilmoitus lähetetään erillisen toimitusosoitteen sähköpostiosoitteeseen ja puhelinnumeroon. Varmistathan siis, että antamasi tiedot ovat oikein, sillä muuten vastaanottaja ei saa lainkaan ilmoitusta saapuvasta lähetyksestä.
2.1.7 TILAUKSESTANI PUUTTUU TUOTE, MITÄ TEEN?
Jos tilauksessasi on useampia tuotteita, on hyvä muistaa, että kaikki tilauksen tuotteet eivät aina tule samassa toimituksessa. Mikäli lähetyksesi on lähtenyt toimitukseen kahdessa osassa, saat sähköpostiisi tästä tiedon sekä kummankin lähetyksen seurantakoodit.
Jos seurantakoodien perusteella kaikki tuotteet on toimitettu, mutta toimituksestasi edelleen puuttuu tuotteita, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme joko soittaen tai lähettämällä sähköpostia. Puuttuvasta tuotteesta on ilmoitettava viimeistään 7. (seitsemäntenä ) päivänä tilauksen noutamisesta tai kotiinkuljetuksesta.
2.1.8 KULJETUKSESSA VIOITTUNUT TUOTE
Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta kuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto NOUTOPISTEN virkailijan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet pakkauksen sisällä on vioittunut, tee NOUTOPISTEESSÄ heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen meihin yhteyttä sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.
- VAIHTO- JA PALAUTUSOIKEUS
On vaikea tietää, vastaako tuote odotuksia, ellei sitä kokeile itse. Siksi tarjoamme tuotteillemme 30 päivän vaihto- ja palautusoikeuden tilaamasi tuotteen tai sen ensimmäisen toimituserän vastaanottamisesta. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen/tuotteet, hänen on palautettava vastaanottamansa tavara kohtuullisessa ajassa, mutta kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. 15.11.-24.12. välillä tehdyillä ostoksilla on pidennetty palautusaika 9.1. asti.
Tuotteeseen saa tutustua, pakkauksen avata, tuotetta sovittaa ja kokeilla sen toimivuutta. Asiakas voi käyttääkin tuotetta, mutta tuote tulee palauttaa ehjänä, myyntikuntoisena ilman ulkoisia kolhuja/vaurioita kaikkine tarvikkeineen, alkuperäiskunnossa ja alkuperäispakkauksessa, myös käyttöohjeet tulee olla mukana, muussa tapauksessa asiakas joutuu sitten tuotteen palautuksessa korvaamaan arvonalennuksen, joka määritellään aina tapauskohtaisesti. Asiakkaan on vastattava tavaroiden palauttamisesta johtuvista välittömistä kuluista. Palauttaessasi tuotetta ota lähetystunnus talteen palautuksen seurantaa varten.
Jos haluatte palauttaa tuotteen, pyydämme ottamaan meihin yhteyttä
- Lelushoppi.fi sivulta löytyvän ”OTA YHTEYTTÄ” lomakkeen kautta. Palautusilmoitukseen sinun tulee merkitä nimesi, yhteystietosi, tilausnumero, tuote
- tai puhelimitse +358408188388 suomeksi
+37251928460 eesti keeles
Asiakaspalvelun aukioloajat
Arkipäivisin: 10.00 - 16.00
Viikonloput: Suljettu
Palautamme teille maksetun kauppahinnan viimeistään 14 päivän kuluttua, saatuamme peruuttamisilmoituksen. Kuluttajasuojalain mukaisesti (17 §) Toytwister OÜ: llä on kuitenkin oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin, tarkistanut tuotteen kunnon ja mahdollisen arvonalennuksen tai kunnes kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin.
Peruutus/palautusoikeus ei koske asiakkaan toivomuksesta valmistettua, muunneltua tai erikoistilattua tuotetta.
Jos toteat tuotteen virheelliseksi, pyydämme ottamaan yhteyttä Toytwister sivulta löytyvän ”OTA YHTEYTTÄ” lomakkeen kautta, sähköpostitse lelushoppi@lelushoppi.fi osoitteesen, tai
puhelimitse +358408188388 suomeksi
+37251928460 eesti keeles
Asiakaspalvelun aukioloajat
Arkipäivisin: 10.00 - 16.00
Viikonloput: Suljettu
ja kertomaan, millaisesta virheestä on kysymys. Virheellisten tuotteideen palautukset ovat ilmaisia, lukuun ottamatta ylimääräisiä kustannuksia, jotka ovat aiheutuneet kuluttajan valitsemasta muusta kuin myyjän tarjoamasta edullisimmasta vakiotoimitustavasta.
Toytwister OÜ veloittaa aiheettomista palautuksista tai takuukorjauksista postitus- ja/tai vianetsintäkulut asiakkaalta.
Lähetyksen lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme tuotteen palautuksesta ja käsittelystä maksun 25,90 €
- TAKUU
Kaikissa TOYTWISTER OÜ:stä ostamissasi tuotteissa on takuu. Takuu on valmistajan asiakkaalle tarjoama lisäetu. Takuuaika ja sen kattavuus vaihtelee tuotteittain. Virhevastuu on lakisääteinen ja se on määritelty kaikille tuotteille.
Asiakan saama lasku toimii takuukuittina. Säilytä se koko takuuajan. Noudata laitteiden käyttö- ja asennusohjeita, sillä takuu korvaa vain materiaalivirheet ja normaalikäytössä syntyneet viat.
Mikäli tuote menee rikki takuuaikana, asiakkaalla on mahdollisuus toimittaa se Toytwister OÜ-n korjausta tai vaihtoa varten. Takuuaika alkaa tilauspäivämäärästä. Tuotteilla on useimmiten tehtaan antama takuu. Takuun käsittelyaika on tuotteesta riippuen 1 viikko - 3 kuukautta. Toytwister OÜ:llä ei ole velvollisuutta toimittaa asiakkaalle automaattisesti uutta tuotetta, vaan alkuperäinen tuote palautetaan asiakkaalle silloin, kun se on korjattu. Asiakkaan tulee tarkistaa huolellisesti tuotteen kunto ennen takuupalautusta. Kaikki takuupalautukset tarkistetaan Toytwister OÜ:n toimesta ennen tehtaalle lähettämistä. Tuotetta tulee käyttää valmistajan suositusten ja ohjeiden mukaisesti. Jos tuotteen huonontumisen tai rikkoutumisen aiheuttaa tapaturma, tuotteen vääränlainen käyttö tai muu asiakkaan tai hänen läheistensä toiminta, takuu ei sido Toytwister OÜ:tä. Ohjelmien, virusten tai sähkökatkojen aiheuttamat vahingot, ukkosvauriot, välilliset vahingot, tuotteiden väärinkäyttö tai muu ohjeiden laiminlyönti, mukaan lukien asiakkaan puolesta sattuneet asennusvirheet tai fyysiset tuotteen rikkoutumiset eivät ole takuun perusteella korvattavia vahinkoja.
- HINNAT
Kaikkien tuotteiden hinnat sisältävät ALV 24%.
Voimassaoleva hinta palvelussa on tilaushetkellä ilmoitettu hinta euroissa (EUR). Jos tuotteen hinta halpenee tilauksen jälkeen, erotusta ei hyvitetä.
Palvelun tuottaja pidättää oikeuden erheellisesti kirjattujen hintojen korjaamiseen.
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
- MUUT
Toytwister OÜ omistaa kaikki oikeudet Lelushoppi.fi -verkkokauppaan. Tuotteiden kuvia, pakkauksia, tuotetietoja, hintoja jne. voidaan muuttaa, lisätä tai poistaa etukäteen siitä ilmoittamatta. Toytwister OÜ pidättää oikeuden perua kauppa, jos Lelushoppi.fi-sivuilla esiintyy selviä lasku- tai kirjoitusvirheitä. Ilmoitamme asiakkaalle, mikäli hinta ei ole se, mitä tilauksen yhteydessä on ilmoitettu.
Verkkovälitteinen riidanratkaisu (Online Dispute Resolution)
Meiltä ostetusta tuotteesta tai palvelusta voi tehdä valituksen Euroopan komission Verkkovälitteinen riidanratkaisu -sivustolle. Tämä saattaa olla kätevää, jos kuluttaja asuu eri EU-maassa kuin elinkeinonharjoittaja. Valituksen voi tehdä täällä: http://ec.europa.eu/odr. Valitusta tehdessä sähköpostiosoitteeksemme on merkittävä toytwister@toytwister.net
Päivätty 21.6.2022